5 argumentów, dla których warto prowadzić Social Media firmy

Social Media to jeden z najszybciej rozwijających się kanałów marketingowych online. Budowanie wizerunku w social mediach to obowiązek każdej firmy, która chce liczyć się na rynku. Posiadanie fanpage’a  daje dużo możliwości marketingowych ale jest też dużym wyzwaniem, zwłaszcza dla osób, które nie czują się dobrze w kreowaniu contentu. Wtedy dobrym rozwiązaniem może okazać się outsourcing usług. Green Business Center w ramach usług Wirtualnego Asystenta oferuje usługi prowadzenia social media polegające na tworzeniu postów wraz z grafikami, stworzeniu profilu i skonfigurowaniu danych na nim, moderacji komentarzy. W ramach dodatkowych usług możliwe jest skorzystanie z organizacji konkursu lub stworzenie kampanii płatnej na Facebooku. Umiejętne prowadzenie fanpage’a może poprawić odbiór firmy przez użytkowników i przełożyć się na konkretne zyski.

5 argumentów, dla których warto prowadzić Social Media firmy:

  1. Budowanie wizerunku firmy
    Stworzenie profilu firmy w social mediach to sposób na zapewnienie rozpoznawalności w sieci i budowania wizerunku w oparciu o ciekawy content i bogatą grafikę lub zdjęcia oferowanych produktów. Dzięki social mediom możemy stworzyć społeczność związaną z naszą firmą, która może stanowić dla nas źródło informacji o preferencjach klientów. Coraz więcej Klientów poszukuje w social mediach informacji o firmie, przegląda zawarty content, zdjęcia oferowanych usług/produktów, opinie i recenzje. Social media dają nam także szansę na interakcję z naszymi odbiorcami, pomagają udoskonalić obsługę Klienta, skracają dystans pomiędzy odbiorcą a marką. Jest to także miejsce gdzie możesz zetknąć się z negatywnymi komentarzami od Klientów co daję Ci szanse udoskonalania usług/produktów.
  2. Budowanie zasięgu w sieci
    Social media skupiają się na budowaniu społeczności wokół profili. Kreowanie profilu firmowego jest dobra okazją na budowanie zasięgu i promowanie strony internetowej w oparciu o treści, które podobają się odbiorcom. Możliwość udostępniania postów to szansa na dotarcie do dużej ilości nowych odbiorców. Social media to doskonałe narzędzie służące przekierowywaniu ruchu na stronę Internetową, na której Klienci mogą np. kupić twoje produkty. Dlatego warto pod postami umieszczać linki do strony Internetowej bądź do konkretnych promowanych produktów na stronie.
  3. Miejsce na interesujący content i informację o wydarzeniach firmowych
    Oprócz treści w formie tekstowej, artykułów na blogu dużą siłą przebicia cieszą się zdjęcia i filmy publikowane w social mediach. Taka odskocznia od tradycyjnych treści daję szansę poznania bliżej naszej firmy i ukazania w jaki sposób funkcjonuje. Co więcej publikowanie zdjęć i filmów (własnych a nie pobranych ze stocków) jest mile widziana przez algorytmy Facebooka i zwiększa grono odbiorców danych treści. Jeśli firma jest organizatorem ciekawych spotkań bądź innych eventów informacja o takim wydarzeniu lub relacja takiego wydarzenia online może przyciągnąć Klientów. W takim miejscu warto też chwalić się swoimi osiągnięciami, zdobytymi nagrodami czy zadowolonym z realizacji usług Klientem. Warto także dzielić się nowinkami z branży, aby Twoi Klienci wiedzieli że Twoja firma cały czas aktualizuje swoją wiedzę i nadąża za trendami.
  4. Miejsce na reklamy
    Coraz więcej osób inwestuje w kampanię reklamowe na social mediach, przy niewielkiej inwestycji może ona przynieść duże korzyści i przyciągnąć duże grono odbiorców. Odpowiednio ustawiona reklama może poprawić zasięgi strony, zwiększyć ilość odbiorców. Ogromną zaletą reklamy w social mediach jest ogromny zasięg  oraz duża liczba odbiorców. Ustawiając reklamę możesz dostosować grupę docelową, aby reklama nie trafiała do przypadkowych osób ale do potencjalnych odbiorców usług. Taka reklama nie ogranicza nas także pod względem lokalizacji, jeżeli prowadzisz sklep Internetowy bądź usługi zdalne możesz reklamować swoje usługi w całym kraju bądź nawet za granicą. Kampanie reklamowe zwiększają zasięg promowanych usług i dają możliwość na zdobycie nowych Klientów.
  5. Zwiększenie sprzedaży
    Jeżeli chcesz skutecznie sprzedawać swoje produkty musisz pokazać je bliżej Klientom, opowiedzieć o ich zaletach i skutecznym działaniu, nakręcić film pokazujący działanie produkty, zachęcić sowich klientów aby dzielili się opiniami o nim.  Na social mediach możesz też udzielać informacji o bieżących promocjach w firmie, możesz też tworzyć oferty przeznaczone wyłącznie dla osób śledzących Twoje konto na Facebooku.


Jeśli zależy Ci na zwiększeniu sprzedaży, profesjonalnym wizerunku Twojego profilu, interesującym contencie skontaktuj się z Green Business Center. W ramach usług Wirtualnego Asystenta oferujemy 3 podstawowe pakiety usług prowadzenia Social Media oraz pakiet indywidualny dostosowany do Twoich potrzeb. W ramach usług oferujemy stworzenie lub skonfigurowanie profilu, tworzenie contentu wraz z grafikami, moderacje komentarzy, odpowiadanie na wiadomości i komentarze. W ramach usług dodatkowych dostępna jest organizacja konkursu z regulaminem oraz tworzenie kampanii płatnej na Facebooku.