Warsztaty grywalizacja

Podczas 16 godzin pracy warsztatowej uczestnicy poznają proces projektowania gier i grywalizacji od podszewki. Teorię przełożą na praktykę – stworzą koncepcję i prototyp gry bądź grywalizacji odpowiadającej na wyzwania, z którymi mierzą się podczas swojej pracy.

  • Warsztat stworzony jest z myślą o grupie 6-24 osoby.
  • Szkolenie zamknięte.
  • Czas trwania 2 dni.
  • Miejsce: centrum szkoleniowo-konferencyjne Green Business Center w Warszawie i/lub innym miejscu.
  • Kontakt: biuro@gbc.waw.pl

 

PROGRAM WARSZTATU:

  1. Wprowadzenie – o celach i efektach warsztatu.
  2. Kontrakt. Otwartość – krytyka pomysłów, nie osób – vegas – codzienność zostaje za drzwiami – nie zostawiamy swoich zdjęć…
  3. Rozgrzewka i integracja: ankieta symultaniczna… jaka jest Twoja…
  4. Mózg – podstawowe narzędzie i jak o nie dbać. Kilka wskazówek dotyczących zasad higieny umysłowej podczas pracy kreatywnej.
  5. (Pre)historia gier:
  • Kiedy to się zaczęło?
  • Węże i drabiny .
  • Gry jako język.6. Gry w ujęciu współczesnej psychologii:
  • nauka przez doświadczenie,
  • emocje,
  • wzrost poczucia własnej skuteczności,
  • nastawienie na wyzwanie zamiast na zagrożenie,
  • korzyści społeczne,
  • definicje – spektrum narzędzi, gry, grywalizacji, mechanik.Przed nami 3 rundy gier! Uczestnicy zostają podzieleni na 3 grupy. Każda grupa siada przy osobnym stole i zaczyna grać w jedną z 3 gier. Grupy zamieniają się miejscami, aby każda grała kolejną grę.

6Porównanie doświadczeń. Rozmowa na forum o zebranych doświadczeniach z poszczególnych gier.

7. Dwa słowa o metodzie Design Thinking
8. Gra szkoleniowa jako podróż użytkownika
9. Podział na zespoły i wyznaczenie sedna. Uczestnicy zostają podzieleni na 2-4 osobowe zespoły. Każdy zespół wybiera temat i formułuje sedno narzędzia, nad którym będzie pracować.
10. Z czego składają się gry – warstwy?
11. Pożądane zachowania – studium przypadku. Jakie kompetencje ma wzmacniać projektowane przez nas narzędzie? Jakie decyzje projektowe z tego wynikają?
12. Typologia graczy, czyli dla kogo ma być gra?
13. Ćwiczenie: przygotowanie do spotkania z klientem. Każdy zespół musi sobie wyobrazić, że czeka go…
14. Spotkanie z klientem – prezentacja koncepcji. Zespoły po kolei opowiadają o wypracowanych koncepcjach. Każda grupa otrzymuje informację zwrotną od prowadzącego i pozostałych uczestników warsztatu.
15. 
Wstęp do prototypowania i testowania – czym warto się przejmować, a czym nie?
16. Przygotowanie do pierwszego testu – zespoły pracują nad swoimi pomysłami…
17. Jak przeprowadzić test i na co zwracać uwagę w trakcie? Pierwsze testy… Każdy zespół rozgrywa wewnętrzny test swojego narzędzia.
18. 
Podsumowanie warsztatów.

 

Metody prac:

• prelekcja i dyskusja z uczestnikami

• ćwiczenia grupowe

• case studies

• grywalizacja

 

TRENER: Jakub Wiśniewski

Projektant gier szkoleniowych i grywalizacji. Od 2011 r. współpracował  z Pracownią Gier Szkoleniowych, gdzie stworzył swoją pierwszą grę – ciepło przyjęte „Rozegraj miasto”. Projektował gry dla biznesu, organizacji pozarządowych i administracji publicznej. Dla młodzieży szkolnej i nauczycieli, pracowników i menedżerów, aktywistów i urzędników. Planszowe, symulacyjne i komputerowe. Prowadzi zajęcia dla studentów psychologii Uniwersytetu SWPS poświęcone tworzeniu narzędzi opartych na grach.

Prowadzi swój autorski warsztat poświęcony projektowaniu narzędzi edukacyjnych opartych na grach. Prowadził go m.in. na SGGW (czerwiec 2016), Uniwersytecie Leśnym w Krakowie (styczeń 2017 i 2018), dla kadry Centrum Nauki Kopernik (grudzień 2016), dla Centrum Komunikacji Społecznej Urzędu M. St. Warszawa (wrzesień 2018).

Przykładowe projekty:

  • The Tree of Life (Pracownia Gier Szkoleniowych) – wyjątkowa gra integracyjna dla całych organizacji, rozgrywana w grupach między 100- a 700-osobowych. Nagrodzona w konkursie MP Power Awards 2016 w kategorii Produkt, jako najciekawsze rozwiązanie na duże eventy. 
  • autoKOREKTA – symulacja procesu przechodzenia przez zmiany w firmie. W 2017 roku gra została wyróżniona w International Business Learning Games Competition.
  • Safari – gra dla kadry zarządzającej o szkodliwości systemów premiowych stworzona we współpracy z profesorem Andrzejem Blikle.
  • Ekoskrzaty – gra promująca codzienne, ekologiczne zachowania wśród najmłodszych i ich rodziców; gra powstała na zlecenie Centrum Komunikacji Społecznej Urzędu M. St. Warszawa, które po 2 latach zamówiło drugą część gry.
  • Koncepcja i treści na platformę on-boardingową dla pracowników Mondeleze Polska.
  • PARTYtura – gra komputerowa przeznaczona dla urzędników, stanowiąca bazę wiedzy nt. dobrych praktyk prowadzenia procesów partycypacyjnych; powstała we współpracy z Fundacją Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych.
  • Twoje prawo – gra skierowana dla uczniów szkół ponadpodstawowych, opowiadająca o procesie legislacyjnym w Polsce oraz o momentach, w których obywatele mają wpływ na ten proces.
  • Grywalizacja zajęć programu Śniadanie Daje Moc (edycje 2016 i 2017) organizowanego co roku w szkołach podstawowych przez koalicję firm Danone, Lubella, Biedronka oraz Instytut Matki i Dziecka (Agencja Gerere).
  • System grywalizowania zajęć lekcyjnych z zakresu edukacji globalnej stworzony na zlecenie Ośrodka Rozwoju Edukacji (Agencja Gerere).