Szkolenia sprzedażowe – 5 istotnych umiejętności sprzedażowych dla każdego handlowca.

Nasza opinia o produkcie, firmie, sprzedawcy kształtuje się w ciągu kilku pierwszych minut. Negatywne odczucia Klientów przy rozmowie bezpośredniej lub telefonicznej sprawiają, że nie dochodzi do transakcji kupna a Klient raz już zrażony do danej firmy na zawsze się od niej odwraca. Dlatego kluczowe jest rozwijanie kompetencji sprzedażowych u swoich pracowników. Szkolenia techniki sprzedaży i obsługi Klienta B2B, szkolenia interpersonalne pomagają we wzmacnianiu pewności siebie, pomagają podnieść umiejętności negocjacji oraz budować zaufanie u ludzi. Umiejętności sprzedażowe i kompetencje sprzedawcy są istotnym czynnikiem do sukcesu każdego biznesu bądź danej branży. Zatem zdolności osób zajmujących się przygotowaniem oferty, sprzedażą usług należy rozwijać, zwłaszcza w obszarze pracy z klientami.

Skuteczny handlowiec powinien odznaczać się kilkoma umiejętnościami:

1.Komunikatywność

Praca sprzedawcy wymaga dużej wiedzy z zakresu skutecznej komunikacji i przekazywania informacji, otwartości, kompetencji wyjaśniania wszelkich wątpliwości. Umiejętność nawiązywania relacji z Klientem jest kluczowa w procesie sprzedaży. Jeśli chcesz zyskać zaufanie Klientów, poświęć większą ilość czasu na zdobywaniu wiedzy i informacji dotyczącej potrzeb osoby. Nawiąż z nimi relację, wzbudź przekonanie, że produkt lub sprzedawana usługa są potrzebne i odpowiednie dla Klientów. Dowiedz się jak wzbudzić zaufanie u Klienta nastawionego na „nie”.

2.Aktywne słuchanie

W dziale sprzedaży ważna jest umiejętność słuchania potrzeb Klienta, sprzedaż jest procesem, który wymaga aby mieć dobry kontakt z Klientem. Każde pytanie zbliża nas do poznania czego potrzebuje Klient. Właściwe pytania dotyczące wartości jakimi kieruje się Klient, jego odczuć przybliżają sprzedawców do pomocy w realizacji celów Klienta.

3.Negocjacje

Umiejętność negocjacji podczas transakcji sprzedaży jest często jednym z nieodzownych atrybutów skutecznego handlowca. Ważne jest aby podczas sytuacji podczas której, Klientowi zależy na usłudze bądź produkcie wiedział on, że jesteśmy po jego stronie. Czasem wystarczy nieznacznie obniżyć cenę lub dorzucić niewielki bonus do pakietów sprzedażowych aby Klient poczuł się lepiej i miał przekonanie korzyści dla siebie płynącej. Przełamywanie oporu i obiekcji ze strony Klienta jest istotne w procesie sprzedaży.

4.Wywieranie wpływu

Umiejętność przekonywania i wpływania na decyzję Klienta dotyczącą kupna produktu lub usługi jest fundamentem sukcesu każdego procesu sprzedaży. Sprzedaż jest nierozłącznie powiązana z kompetencjami w tym zakresie. Poprzez rozwój i szkolenia z zakresu sprzedaży bądź wywierania wpływu można rozwijać swoje możliwości i wzmacniać pewność siebie w tym zakresie. Poznaj techniki finalizacji sprzedaży produktu/usługi i zwiększ efektywność swoich działań.

5.Umiejętność prezentacji

To jak sprzedawca przedstawia artykuły podczas rozmowy lub wiadomości e mail jest kluczowym działaniem każdej sprzedaży. Umiejętność przygotowania planu działania, wiadomości newsletter czy też samej prezentacji lub oferty skierowanej do Klienta jest coraz bardziej wymaganym narzędziem pracy.  Przy wysyłce e mail z ofertą  kluczowy jest temat wiadomości. Dzięki zwięzłej i przejrzystej ofercie sprzedawcy coraz lepiej poszerzają swoje działania. Wiedza na temat przygotowania poszczególnych elementów prezentacji usług pomaga w sprawnym procesie sprzedaży.W tym elemencie ważna jest także wiedza na temat rynku Klienta i jego konkurencji aby jak najbardziej optymalnie przygotować strategię sprzedaży.

Dlaczego warto rozwijać umiejętności sprzedażowe podczas szkoleń?

Jeżeli jesteś osobą z branży sprzedażowej lub chcesz nauczyć się efektywniej sprzedawać własne produkty, warto poświęcić odrobinę czasu aby rozwinąć ważne w tej dziedzinie kompetencje. Dzięki temu osoby lub pracownicy, którzy często mają problemy w relacjach z Klientami poprzez inwestycje we własny rozwój zdobędą kluczowe dla firmy kompetencje i rozwiną swoje umiejętności sprzedażowe. Takie umiejętności przydadzą się zarówno w kontakcie z klientem bezpośrednio jak i w formach sprzedaży zdalnejSzkolenia sprzedażowe to dobry kapitał inwestycyjny w pracowników, czego korzyści szybko widać podczas wykonywanej przez nich pracy. Ze szkoleń w zakresie sprzedaży powinny skorzystać osoby na stanowisku: telemarketer, handlowiec, manager w dziale sprzedaży, dyrektor sprzedaży, właściciel firmy.

Co zyskasz dzięki szkoleniom sprzedażowym w Green Business Center?

Na stronie Green Business Center znajdują się gotowe programy szkoleń, są one jedynie podpowiedzią zakresu z jakiego możemy zorganizować szkolenie. Każdy proces szkoleniowy zaczyna się od analizy potrzeb uczestników szkolenia, aby program dostosować do maksymalnie do celów, które mają być osiągnięte podczas szkolenia ze sprzedaży. Szkolenie dla firm może odbyć się na terenie całego kraju lub w formule online. Każdy z uczestników przed szkoleniem dostaje materiał elektroniczny w postaci vademecum aby podczas szkolenia mógł skupić się jedynie na praktycznych ćwiczeniach z omawianego tematu. Wielu sprzedawców sprzedaje produkty/usługi zdalnie dlatego oferujemy szkolenia z zakresu sprzedaży online, które pokazują jak przystosować znane już techniki do takiego rodzaju sprzedaży oraz pokazują nowe narzędzia zwiększające efektywność sprzedaży. Green Business Center to centrum szkoleniowo- konferencyjne w Warszawie, oferujemy szeroki zakres usług: szkolenia biznesowewynajem sal szkoleniowychwirtualne biuro usług i inne.

Sprawdź ofertę! Kliknij TUTAJ