W obecnych czasach ludzie chcąc zrobić zakupy coraz częściej sięgają do oferty sklepów internetowych. W internecie kupowane są produkty z niemal każdej dziedziny, co sprawia, że skuteczne zakupy są uzależnione od trafnego wyszukiwania, najczęściej z wykorzystaniem wyszukiwarki Google. Jak więc sprawić, że klienci trafią właśnie do Twojego sklepu i wybiorą Twoje produkty zamiast tych oferowanych przez konkurencje? Z pomocą przychodzą tutaj kampanie reklamowe dostępne przez system Google Ads.
Reklama, a Google Ads
Coraz więcej producentów i sklepów przenosi się do przestrzeni wirtualnej, bowiem prowadzenie sprzedaży z wykorzystaniem sklepu internetowego pozwala dotrzeć do większej liczby klientów. Kupujący coraz częściej sięgają po ten sposób zakupów, głównie przez to, że zyskują dostęp do wielu ofert, które mogą między sobą porównać oraz przez prostotę procesów płatności i wysyłki. Chcąc dotrzeć do tych wszystkich osób zwykłe otwarcie samego sklepu internetowego nie wystarczy. Należy odpowiednio go rozreklamować i przebić się przez wiele konkurencyjnych ofert, niezależnie od tego czy działa się w popularnych branżach czy dziedzinach opartych na profesjonalnych i niszowych usługach. Google podsuwa tutaj wygodne rozwiązanie w postaci systemu reklamowego Google Ads. Jest to system, który pozwala na wyświetlanie swoich reklam w postaci linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwarki Google, a także reklam banerowych na stronach partnerskich lub reklam wideo na YouTube. Największą zaletą systemu jest fakt, że można z niego korzystać również z dowolnym budżetem na reklamę.
System Google Ads
System ten oferuje wiele różnorodnych narzędzi dla właścicieli sklepów i firm, dzięki którym mogą prowadzić swoje własne kampanie i wyświetlać swoje reklamy w wyszukiwarce. Do podstawowych kampani możliwych do prowadzenia w systemie Google Ads należą:
- Kampanie w sieci wyszukiwania – działania mające na celu dotarcie do użytkowników za pomocą wyszukiwanych przez nich słów kluczowych w wyszukiwarce Google. Reklamy wyświetlane w formie tekstu z odpowiednimi rozszerzeniami.
- Kampanie produktowe – reklamy skupione wokół Twoich produktów i pokazania ich użytkownikom w wyszukiwarce Google.
- Kampanie w sieci reklamowej – pozwala wyświetlać użytkownikom reklamy w postaci kreacji graficznych, na stronach partnerskich oraz YouTube
- Kampanie wideo na Youtube – pozwala wyświetlać reklamy wideo w serwisie YouTube.
- Kampanie na Gmailu – pozwala wyświetlać reklamy w na poczcie Gmail
Google Ads można połączyć z innymi narzędziami Google, które pomogą lepiej poznać potrzeby użytkowników i w prosty sposób na nie reagować:
- Google Analytics – narzędzie do analizy wyników swojej strony, sklepu internetowego oraz rzeczy powiązanych z ruchem na stronie. Umożliwia generowanie raportów oraz ocenę skutecznosci prowadzonych kampani w sieci.
- Google Tag Manager – narzędzie do zarządzania skryptami na stronie internetowej.

Rodzaje kampanii Google Ads
Google Ads pozwala prowadzić zarówno proste kampanie oparte na linkach sponsorowanych w wyszukiwarce , ale również różnego typu zaawansowane kampanie łączące wiele różnych form reklamy i kanałów jej dystrybucji. Korzystając z systemu można uruchomić nie tylko kampanie oparte na tekście czy obrazach, ale również na animacji czy klipach reklamowych. Budowa kampanii może mieć też różny cel. Zaczynając od zwiększenia sprzedaży, przez dotarcie do konkretnej grupy docelowej lub po prostu zwiększenie ruchu w witrynie. Odpowiednia optymalizacja kampanii Google i wykorzystanie potencjału słów kluczowych pozwala również zwiększyć widoczność samej marki i jej produktów, co pozwoli przyciągnąć potencjalnych partnerów biznesowych. Dobrze wykorzystany system Google Ads daje mnóstwo możliwości, które mogą posłużyć zwiększeniu zysków ze swojego sklepu oraz innych elementów zwiększających widoczność firmy.
Kto zajmuję się kampaniami?
Za prowadzenie kampanii są najczęściej odpowiedzialni pracownicy marketingu lub zewnętrzne firmy się w tym specjalizujące. Wyznaczenie osób, które będą poświęcać cały czas dbaniu o dobry stan kampani reklamowej jest dobrym rozwiązaniem w dużych firmach, bowiem nawet kilku procentowa przewaga nad konkurencją może zapewnić dużo wyższe zyski, a tworzenie kampanii jest pracochłonne. Wyspecjalizowany pracownik zajmujący się kompaniami Google Ads to wartościowy zasób dla każdego działu marketingu czy małego sklepu internetowego, który chce zwiększyć swój zasięg. Pozwoli on wykorzystać potencjał sprzedażowy i poprawić rozpoznawalność.
Szkolenia z zakresu obsługi Google Ads
System jest prosty w obsłudze, ale ilość możliwych opcji oraz zaawansowane możliwości prowadzenia kampanii reklamowych sprawiają, że stawiając pierwsze kroki w programie użytkownik może się pogubić i nie wykorzystywać prostych funkcji, które mogą mu pomóc w trakcie planowania, prowadzenia i ulepszania swoich kampanii. Można poświęcić dużo czasu na poznanie systemu i uczyć się go metodą prób i błędów, albo można zdecydować się na szkolenie z obsługi Google Ads. Pozwala to na szybkie opanowanie zarówno prostych funkcji systemu, jak i tych bardziej zaawansowanych. Dzięki szkoleniu zrozumiesz jak działają kampanie reklamowe oraz cały system wyszukiwarki Google, a także w jaki sposób zwiększyć swoje zyski wykorzystując ten system.
Dobrym wyborem jest tutaj szkolenie Google Ads Warszawa. Pozwoli Ci ono poznać podstawy pracy z systemem oraz struktury konta w usługach Google Ads. Dowiesz się w jaki sposób założyć konto Google Ads, jak tworzyć kampanie w sieci wyszukiwania i w sieci reklamowej, w jaki sposób dobrać słowa kluczowe oraz jak wykorzystać dodatkowe usługi Google do usprawnienia swojej pracy z programem.
Program szkolenia
Szkolenie jest prowadzone przez dwa dni, po 4 godziny każdego dnia, w formie online na bezpiecznej platformie szkoleniowej. Odbywa się w godzinach 16:30-20:30 i jest prowadzone po polsku w grupie maksymalnie 12 osobowej. Szkolenie rozwinie Twoje kompetencje w dziedzinie systemu Google Ads do tego stopnia, że będziesz wiedzieć jak dobierać słowa kluczowe, analizować wyniki swoich kampanii oraz oceniać ich opłacalność. Podczas szkolenia zdobędziesz sporo wiedzy teoretycznej oraz poznasz jak ją wykorzystać na proponowanych przez grupę przykładach. Wiedza ta odpowiednio wykorzystana sprawi, że oszczędzisz pieniądze na optymalizacji marketingu swojej firmy. Szkolenie Google Ads jest przeznaczone zarówno do właścicieli małych firm sprzedażowych, jak i tych większych, pracowników odpowiedzialnych za sprzedaż w firmie lub osób w których zakres obowiązków wchodzi dbanie o firmowe kampanie Google Ads.
Dlaczego warto szkolić pracowników?
Szkolenie pracowników firmy z zakresu Google Ads jest korzystne zarówno dla firmy, jak i samych pracowników. Znajomość odpowiednich procesów sprawia, że pracownicy z działu marketingu mogą lepiej wykonywać swoją pracę, niezależnie od tego czy kampanie Google Ads prowadzą samodzielnie czy z wykorzystaniem firm zewnętrznych, takich jak agencje reklamowe. W tym drugim przypadku szkolenia pozwolą zrozumieć działania podwykonawcy i zapobiegną próbom oszustw lub niepotrzebnym kosztom. Przeszkolony pracownik będzie również wiedział jak dobrać odpowiednie slowa, dopasowania słów kluczowych, które będą współgrały z Google Ads, przygotuje formaty reklam w odpowiedni sposób oraz będzie w stanie ocenić czy optymalizacja kampanii przeprowadzona przez firmę zewnętrzna jest wydajna i warta swojej ceny. Nauczy się również metod kierowania kampanią oraz sposób tworzenia chwytliwych tekstów reklamowych.
Szkolenia online z Google Ads jako element samorozwoju
Niezależnie od tego czy jesteś właścicielem firmy, dyrektorem czy pracownikiem odpowiedzialnym za marketing to szkolenie z prowadzenia kampanii Google Ads z pewnością będzie doskonałym krokiem na drodze zawodowej. Zagadnienia sprzedaży internetowej stają się coraz popularniejsze, co z kolei wzmaga rozwój branży reklam internetowych. Tematyka związana z pozycjonowaniem, rodzajami dostępnych reklam czy szybkim uruchomieniem kampanii dopasowanej do aktualnych potrzeb firmy przydadzą się każdemu, kto w swojej pracy ma styczność z zagadnieniami marketingu w internecie. Zwrot z inwestycji można zauważyć bardzo szybko.
Gdzie można wykorzystać szkolenie Google Ads?
Tego typu szkolenia mogą być dobrym dodatkiem do kompetencji na różnego typu stanowiskach. Zarządowi i dyrektorom pozwolą zrozumieć dane przedstawiane przez pracowników, natomiast pracownikom dadzą dawkę wiedzy o narzędziach i możliwościach wykonywania swojej pracy efektywniej. Szkolenie Google Ads można wpisać do swojego CV i pokazać w ten sposób pracodawcy, że po pierwsze dba się o swoje kompetencje, a po drugie, że rozwija się wraz z aktualnym zapotrzebowaniem. Pracownik znający tajniki zaawansowanych kampanii reklamowych Google Ads przyda się w każdym dziale marketingu i wniesie powiew świeżości do firm nie mających wcześniej styczności z tego typu reklamami. Dobry specjalista od kampanii internetowych pozwoli znacząco zwiększyć zyski i rozpoznawalność marki.